Tuning hamulcow

2000-2006 | silnik: S54
schumi
Posty: 149
Rejestracja: sob gru 15, 2007 16:41
Lokalizacja: slask

Tuning hamulcow

Post autor: schumi » pt kwie 04, 2008 14:26

Witam. Chce zamontowac zestaw hamulcowy AP Racing 6 tloczkowy tarcza 356mm i nie wiem czy wybrac tarcze nacinana czy nawiercana moze ktos napisac jakie sa roznice i ktora lepiej bedzie sie spisywac :?:

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuning hamulcow

Post autor: Maros » pt kwie 04, 2008 15:15

nawiercana jest lżejsza, teoretycznie ma lepsze chłodzenie i imo wygląda lepiej, ale za to jest mniej wytrzymała. Jeżeli chcesz jeździć po torach to weź nacinaną, jak tylko po mieście i w trasie to nawiercana.

schumi
Posty: 149
Rejestracja: sob gru 15, 2007 16:41
Lokalizacja: slask

Re: Tuning hamulcow

Post autor: schumi » pt kwie 04, 2008 16:51

no to chyba zostane przy nacinanej bo nawiercana jest tylko na specjalne zamowienie i duzo drozsza a do tego nie sa pewni jak sie bedzie zachowywac przy dluzszych przebiegach w m3 bo tego nie przetestowali.A Brembo? Moze jest lepsze?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuning hamulcow

Post autor: Maros » pt kwie 04, 2008 16:59

Podejżewam że porównywalne. Ja jeżdże na brembo i też na nacinanych, ze względu na ilość Mtracków w roku. Bierz nacinaną i będziesz miał spokój.

schumi
Posty: 149
Rejestracja: sob gru 15, 2007 16:41
Lokalizacja: slask

Re: Tuning hamulcow

Post autor: schumi » pt kwie 04, 2008 21:25

Dzieki. Wezne nacinana i jeszcze troche grosza zostanie na inne przyjemnosci :grin:

daniel FW
Posty: 76
Rejestracja: sob lis 03, 2007 15:23
Lokalizacja: lublin

Re: Tuning hamulcow

Post autor: daniel FW » sob kwie 05, 2008 00:48

dokładnie tak jak napisał maros nawiercanie ma odpowiadac za chłodzenie nacinanie za usuwanie syfu z klocka
FW motorsport

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning hamulcow

Post autor: mateush » ndz kwie 06, 2008 11:57

Tu macie ciekawostke w temacie hamulcow. Zestaw ze 135i:
Obrazek
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning hamulcow

Post autor: Marcin_Os » ndz kwie 06, 2008 17:26

Wreszcie jakoś to wygląda.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Tuning hamulcow

Post autor: Dino444 » ndz kwie 06, 2008 23:58

A ja znalazlem cus takiego :-D ciekawe te naciecia.
Załączniki
DSC_0401.jpg
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tuning hamulcow

Post autor: Maros » pn kwie 07, 2008 01:21

boższzzz jak można do białego auta, niebieski felunek dać :573:

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: Tuning hamulcow

Post autor: tom_kulturysci » pn kwie 07, 2008 01:45

MaRoS pisze:boższzzz jak można do białego auta, niebieski felunek dać :573:

to jest własnie hameryka :lol:

karol M3
Posty: 17
Rejestracja: czw cze 19, 2008 18:08
Lokalizacja: Toruń

Re: Tuning hamulcow

Post autor: karol M3 » czw wrz 04, 2008 12:42

Witam, wlasnie musze wymienić tarczei klocki przód, to bedzie koszt jakies 1600 tarcze i 500 klocki, moglbym kupić tarcze od CSL , do tego oczywiscie jarzma które kosztują chyba 500zł za strone. pytanie czy jest sens robić taki upgrade, czy zostawić seryjne 325mm, zmienial to ktos z Was, jest wyczuwalna róznica miedzy serią a tymi od CSL? w końcu powierzchnia cierna zostaje taka sama, moze byc różnica w oddawaniu ciepła

Awatar użytkownika
*MATI*
Posty: 173
Rejestracja: sob maja 03, 2008 12:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Tuning hamulcow

Post autor: *MATI* » czw wrz 04, 2008 16:43

karol M3, a masz dojscie do hampli od csl na przod ?+klocki?
Profesjonalny Serwis Samochodowy oraz Pomoc Drogowa www.MatCars.pl

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tuning hamulcow

Post autor: mateush » czw wrz 04, 2008 19:40

karol M3 pisze:Witam, wlasnie musze wymienić tarczei klocki przód, to bedzie koszt jakies 1600 tarcze i 500 klocki, moglbym kupić tarcze od CSL , do tego oczywiscie jarzma które kosztują chyba 500zł za strone. pytanie czy jest sens robić taki upgrade, czy zostawić seryjne 325mm, zmienial to ktos z Was, jest wyczuwalna róznica miedzy serią a tymi od CSL? w końcu powierzchnia cierna zostaje taka sama, moze byc różnica w oddawaniu ciepła
Tak roznica jest wyczuwalna. Szczegolnie w polaczeniu z dobrymi (choc piszczacymi i pylacymi) klockami - Pagid RS19 ("zolte"). Ja polecam szczegolnie jesli myslisz o jakies ostrzejszej jezdzie np na torze. Nawet jesli nie to chyba tez warto - hamulce zawsze warto miec lepsze.

Natomiast patrzac na to z fizycznego punktu widzenia to inna jest droga jaka kolcek pokonuje przy jednym obrocie kola. Przy tarczy 325mm, obwod zewn. to ok 1021mm a przy 345 to 1084mm
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: Tuning hamulcow

Post autor: jackson » czw wrz 04, 2008 21:19

Przy większej średnicy tarczy hamulec jest mocniejszy.
ZJAR

ODPOWIEDZ